Uit cijfers van Statalyze blijkt dat het tv-programma lange tijd op nummer 1 stond. Het tempo van de tweets liep op tot 57.000 per uur. Er werd door ruim 32.000 mensen getwitterd.

Het hoge aantal tweets is niet heel opmerkelijk aangezien social media een belangrijk onderdeel uitmaakt van The Voice of Holland.

Kandidaten zitten tijdens de show in de zogenaamde ‘Red Room’ waar ze via Twitter en andere sociale netwerken kunnen communiceren met hun fans.

Naast Twitter-hit is het tv-programma ook een kijkcijferkanon. The Voice of Holland trok vrijdagavond ruim 2,9 miljoen kijkers.

Ook de eerste aflevering van het derde seizoen van De TV Kantine heeft goed gescoord, meldt de Stichting Kijkonderzoek.

Het programma van Irene Moors en Carlo Boszhard, dat onlangs de Gouden Televizier-Ring in de wacht sleepte, trok ruim 2,3 miljoen kijkers.

De uitslag van The Voice of Holland, die na De TV Kantine werd uitgezonden, wist bijna 1,9 miljoen mensen te boeien. Daarmee beheerste RTL 4 vrijdagavond de top drie van best bekeken programma’s.

Het Acht Uur Journaal volgt met ruim 1,7 miljoen kijkers. The Voice of Holland domineert voor de negende maal op rij de lijst van 25 best bekeken programma’s op de vrijdagavond.

De talentenjacht kondigde vrijdag aan binnenkort van start te gaan met een nieuw seizoen.