Vanavond staat de derde liveshow van The Voice of Holland op het programma, nog tot eind januari kunnen we genieten van de talentenjacht. Waar normaalgesproken nooit iets wordt gezegd over programmabudgetten, advertentieopbrengsten en bedragen die met sponsordeals zijn gemoeid, heeft John de Mol zich toch laten verleiden tot het doen van enkele uitspraken.


De collega’s van Televizier tekenden op uit de mond van de Talpa-baas dat dit seizoen van The Voice of Holland niet minder dan 6,2 miljoen euro kost. Ander saillant detail: meerdere partijen wilden de talentenjacht afnemen.


Televizier schrijft: “De originele begroting voor de productie van het het programma lag lager, maar doordat er een biedingsoorlog ontstond tussen geïnteresseerde partijen werd de beschikbare hoeveelheid geld voor de productie van het programma uiteindelijk hoger, zo liet de Talpa-topman weten. RTL won de biedoorlog, en De Mol kreeg vervolgens de vrije hand in het werven van sponsoren. Dat werd uiteindelijk Vodafone.”


Talpa zou verder volgende week bekendmaken in welke landen een optie is genomen op het format om dit in 2011 op de buis te brengen. Hoewel er in Cannes al veel interesse getoond is in The Voice, zal Talpa pas na afloop van de Nederlandse versie beginnen aan de internationale uitrol.


In het najaar van 2011 komt The Voice of Holland 2 op de buis. Met nog meer talent, denkt John de Mol. “Ik kan met veel zekerheid zeggen dat het aantal talenten voor The Voice II nog groter zal zijn dan de eerste keer, omdat mensen die in de serieuze muziekscene bezig zijn, maar twijfelden voor de eerste serie, nu over de streep gaan. Ik denk dat we dus nog betere talenten gaan zien dan de eerste serie.”