Finalisten van de The Voice of Holland treden op in de Heineken Music Hall. The Voice is één van de programma’s waarbij RTL en Vodafone al intensief samenwerken.
AMSTERDAM – Mediabedrijf RTL stapt in de mobiele telefonie. Samen met provider Vodafone lanceert het in februari een mobiel merk dat gericht is op vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Dat maakten de twee bedrijven maandag bekend.

Over de concrete invulling van het merk, en hoe een mobiel merk voor vrouwen tussen de 20 en 49 jaar er eigenlijk uitziet, willen de partijen nog weinig kwijt. Ook de naam wordt pas in februari wereldkundig gemaakt. Wel is duidelijk dat de vrouwgerichte content van RTL een grote rol gaat spelen.

Vrouweninzichten
‘We zijn de samenwerking met RTL aangegaan vanwege hun grote kennis op het gebied van vrouweninzichten. Daar is het merk ook op gefocust’, zegt een woordvoeder van Vodafone. Voor die doelgroep heeft RTL ook ‘een heel rijk aanbod’. Maar of bijvoorbeeld vrouwenseries eerder en exclusief voor abonnees van het merk via de mobiele telefoon te zien zijn, wilde de woordvoerder niet kwijt.


Nu de smartphone niet meer weg te denken is, zoekt RTL naar manieren om zijn content ook mobiel aan te bieden. Bert Habets, CEO van RTL Nederland, in een persbericht: ‘RTL groeit hard als allround mediabedrijf en we zoeken steeds naar nieuwe mogelijkheden om onze activiteiten succesvol uit te breiden. (…) Door onze kennis en expertise te bundelen met Vodafone claimt ons bedrijf nu ook zijn plek op de Nederlandse mobiele telefoniemarkt.’


Nichemarkten
Vodafone op zijn beurt wil, nu bijna iedereen al een mobiele telefoon heeft, nichemarkten kunnen aanboren. ‘Met deze samenwerking zijn we in staat de content van RTL nog beter aan te bieden en kunnen we specifieke doelgroepen benaderen met gerichte proposities’, zegt Vodafone-CEO Jens Schulte-Bockum.


De twee bedrijven zullen de komende vijf jaar nog intensiever gaan samenwerken. Of er ook een mobiel merk voor mannen in de markt wordt gezet, kon de woordvoerder van Vodafone ‘niet bevestigen.’