Even na het middaguur heeft RTL een persbericht verstuurd met een jubeltoon. Dat mag ook best na een zeer succesvolle auditieshow als The Voice of Holland. Zenderbaas (en Omroepman van het Jaar 2010) Erland Galjaard is in zijn nopjes met het Talpa-programma. “The Voice of Holland ging van een familieshow naar een fenomeen. Het werd meer dan tv. Vanuit de hele wereld trok het succes hier belangstelling. Het is een nieuw merk dat RTL 4 durfde te introduceren en waar wij en vele kijkers veel plezier aan hebben beleefd en nog zullen beleven.”


In het persbericht benadrukt RTL nog eens dat niet eerder een auditieshow zo succesvol was als The Voice of Holland. “Met de bijna 3,74 miljoen kijkers bij de finale, kwam het gemiddeld aantal kijkers per aflevering uit op 2,73 miljoen. Bij Idols 1 en Idols 2 lag dit aantal nog op respectievelijk 2,31 miljoen en 2,50 miljoen. Het zenderaandeel in de doelgroep van familiezender RTL 4, Boodschappers 20 – 49 jaar, lag gisteravond bij de resultshow op maar liefst 66,6 procent.”


In september begint het tweede seizoen van de talentenjacht. Vanaf mei is het programma in Amerika te zien op NBC, waarvoor Ben Saunders de nodige promotie zal doen in de Verenigde Staten.