(Novum) – Ook Duitsland krijgt een eigen versie van The Voice. De talentenjacht van John de Mol is verkocht aan het Duitse ProSieben, maakt de commerciële zender zaterdag bekend. The Voice of Germany wordt dit najaar uitgezonden.

The Voice ook verkocht aan Duitsland

“The Voice of Germany gaat verder waar Deutschland sucht den Superstar stopt”, belooft bedenker De Mol aan de Duitsers. The Voice of Germany wordt bij onze oosterburen een coproductie van De Mols Talpa en Schwarzkopff TV. Deze herfst moet de talentenjacht ook in Duitsland te zien zijn. “The Voice of Holland was hét televisie-evenement van 2010 in Nederland”, concludeert een woordvoerder van zender ProSieben. “Ik ben erg blij dat we de show aan onze kanalen kunnen toevoegen.”


Het concept The Voice werd eerder al verkocht aan de Verenigde Staten. Daar is de show vanaf 26 april te zien op NBC. De blinde auditieronden, waarbij de juryleden met hun rug naar het publiek zitten, zijn in de Verenigde Staten al opgenomen. Christina Aguilera, Cee Lo Green, Maroon 5-zanger Adam Levine en countryzanger Blake Shelton vormen de jury van The Voice of America.


Welke Duitse sterren het jonge talent gaan coachen, is nog niet bekend. Wel zullen ook de Duitse juryleden in eerste instantie af moeten gaan op een stem, ook zij zitten met hun rug naar de auditanten. “Alleen de allerbesten komen door de blinde audities”, legt De Mol uit. “The Voice of Germany is geen talentenjacht voor freaks en wannabees.”


Het eerste seizoen van The Voice of Holland werd eind januari gewonnen door Ben Saunders. Hij werkt inmiddels aan zijn debuutalbum. Ook de andere deelnemers die het tot de liveshows wisten te schoppen, timmeren aan de weg in de muziekindustrie. De talentenjacht, die wekelijks bekeken werd door gemiddeld ruim twee miljoen mensen, krijgt een vervolg. Kandidaten kunnen zich momenteel aanmelden voor het tweede seizoen, waarin Marco Borsato de juryplaats van Jeroen van der Boom overneemt.